Randka to moment, którym każdy z nas chce zachwycić swojego potencjalnego partnera. Jednakże, przygotowanie się do randki może być bardzo stresujące. Często zastanawiamy się co ubrać, gdzie się udać i co robić, aby wypadnąć dobrze. Dlatego dzisiaj przedstawiam 7 porad, dzięki którym dobrze wypadniesz na randce.
Wybierz odpowiednie miejsce
Miejsce, w którym umówisz się na randkę, jest bardzo ważne. Nie ma znaczenia, czy to będzie kawiarnia, restauracja, kina czy park. Najważniejsze, abyś wybrał miejsce, które będzie dla Ciebie i Twojego partnera komfortowe i przyjemne. Staraj się unikać miejsc zbyt głośnych, ponieważ utrudni to rozmowę.
Zwróć uwagę na swój wygląd
Na randce ważne jest pierwsze wrażenie, dlatego staraj się wyglądać atrakcyjnie i schludnie. Wybierz ubrania, w których czujesz się dobrze i komfortowo. Ważne, aby Twoje ubranie odpowiadało miejscu, w którym się spotykacie. Nie zapomnij także o higienie osobistej.
Bądź punktualny
Punktualność to bardzo ważna cecha. Jeśli spóźnisz się na randkę, może to wywołać niepotrzebne nieporozumienia i stres. Dlatego staraj się być na czas. W razie opóźnień, poinformuj swojego partnera o tym.
Bądź sobą
Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Bądź sobą i zachowaj swoją naturalność. Staraj się rozmawiać na tematy, które Cię interesują i nie krępuj się pytać o zainteresowania Twojego partnera. Pamiętaj, że randka to czas, aby poznać drugą osobę, dlatego bądź otwarty na rozmowę.
Uważaj na swoje zachowanie
Twoje zachowanie na randce jest równie ważne co wygląd i punktualność. Staraj się być uprzejmy i taktowny wobec swojego partnera. Unikaj skrajnych opinii i zbyt personalnych pytań. Pamiętaj, że to dopiero pierwsza randka, dlatego zachowaj umiar.
Zainteresuj się drugą osobą
Pokaż swoje zainteresowanie drugą osobą. Pytaj o jej zainteresowania, pasje i plany na przyszłość. Staraj się słuchać uważnie i być empatycznym. To pokaże Twojemu partnerowi, że jest dla Ciebie ważny.
Bądź pozytywny
Randka to czas, aby się dobrze bawić i cieszyć z towarzystwa drugiej osoby. Staraj się być pozytywny i uśmiechnięty
Pragnąc kogoś poznać, starając się o pracę czy też ogólnie przebywając po raz pierwszy w danym towarzystwie, panuje zasada pierwszego wrażenia. Nie wzięło się to z przypadku, bo przez kilka bądź też kilkanaście minut świeżej relacji wyrabiamy sobie zdanie o danej osobie. Warto zatem postarać się, aby była to tylko pozytywna opinia, bo dzięki temu zyskamy bliższą relację lub też nową pracę. Jest to o tyle ważne, że zwłaszcza w przypadku związków możemy nie mieć już drugiej szansy na poprawę.
Czy nie brzmi to, aby zbyt pesymistycznie? Ależ skąd! Warto bowiem wiedzieć, że przy zachowaniu określonych reguł wyrobienie w kimś pozytywnego pierwszego wrażenia nie powinno być specjalnie skomplikowane. Jest to ważne, bo jak to już było wspomniane wcześniej pierwsze wrażenie, jest w niejednym przypadku kluczem do osiągnięcia sukcesu. To właśnie początek spotkania z daną osobą bądź grupą ma niebagatelny wpływ na nasze dalsze z nią relacje. Mówi się, że w 90% odgrywa to pierwszoplanową rolę. Na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę? Przede wszystkim wygląd zewnętrzny, czyli nasz ubiór, który powinien być schludny i dostosowany do sytuacji. Nie mniej ważne są nasze gesty i postawa. Czy jest ona otwarta lub też może skrępowana? Warto zgłębić ów temat, bo wartości pozyskane z tego są nie do ocenienia. Pamiętając o tym z całą pewnością nasza randka czy rozmowa kwalifikacyjna będą miały ciąg dalszy.
Jak często kontakcie z drugą osobą zdarzyła ci się sytuacja, że twój rozmówca nie był zainteresowany tym co do niego mówisz, czy też po prostu nie potrafił się skupić, nadążyć za twoim tokiem rozumowania? Niezwykle ważną kwestią w komunikacji z ludźmi jest stworzenie i utrzymanie wzajemnego zaufania i zrozumienia. Z zasady ludzie lubią rzeczy podobne, dlatego powinniśmy dążyć do dopasowania się do naszego rozmówcy na maksymalnie wielu poziomach, takich jak na przykład pozycja ciała, głos, gesty czy rytm oddechu. Musisz jednak pamiętać, że nie chodzi tu o bezmyślne naśladownictwo, ale tylko o stanie się podobnym do osoby z którą się komunikujesz, o dopasowanie się do rozmówcy.
Z pomocą przyjdą ci strategie budowania dobrego kontaktu – pacing i leading.
Pacing, czyli dopasowanie się stanowi podstawę skutecznej komunikacji. Leading zaś to prowadzenie rozmówcy w pożądanym przez ciebie kierunku. Dopasować się możesz w czasie konwersacji na wielu poziomach:
- całym ciałem – naśladując ruchy ciała drugiej osoby;
- połową ciała – powtarzając charakterystyczne gesty (pochylenie głowy, ustawienie barków, pozycja łokci, dłonie na blacie stołu);
- częścią ciała – marszcząc czoło, mrugając powiekami;
- wysokością głosu, rytmem, tempem mówienia;
- zwrotami i frazami, powtarzając za naszym rozmówcą słowa na przykład: „wiesz”, „panie”..
- oddychając tak samo rytmicznie i głęboko.
Dopasowanie w sposób często nieświadomy stosujesz w życiu codziennym. Czy nie spotkałeś się przypadkiem z sytuacją, gdy ziewałeś w tym samym momencie, w którym zrobił to twój partner? Czy idąc na egzamin nie ubierałeś się tak jak mógłby tego oczekiwać egzaminator?
Pacing koncentruje i podtrzymuje uwagę w procesie komunikacji. Dzięki niemu twoje stwierdzenia brzmią wiarygodnie. W rezultacie uzyskujesz szansę skutecznego prowadzenia rozmówcy w pożądanym kierunku.
Pamiętaj – nie małpuj! wykonuj wszystko z taktem i wyczuciem a osiągniesz założony przez siebie cel rozmowy, a co więcej osoba, z która się komunikujesz będzie cię odbierała jako profesjonalistę, osobę której można zaufać. Będzie się też z tym lepiej czuła..